آقاتهرانی در نشست جبهه پایداری در محضر آیت الله خوشوقت


آقاتهرانی در نشست جبهه پایداری در محضر آیت الله خوشوقت،ضمن بیانروضه"زهیر ابن قین"از یاران امام حسین(ع)،گفت: اینجا آمده ایم که هم‎دیگر را تشجیع کنیم، تساهل و تسامح برای غربی‎هاست و بگذارید برای خودشان بماند


حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقاتهرانی ؛ دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی در محضر آیت الله خوشوقت تصریح کرد : تا کی باید بگوییم سخت نگیرید؟ بنده با یک مادر شهید دیدار داشتم، آن مادر شهید به بنده گفت ما بچه های مان را ندادیم که این‎گونه شود! من جواب این مادر شهید را چه بدهم؟ برخی این طور بی حساب و کتاب پول خرج می کنند که رقیب شان انتخاب نشود. ولی ما نباید به کسی تهمت بزنیم و هزینه های سنگین کنیم، بلکه باید بصیرت دهی کرد، دوستان اهل بصیرت باشید و پیش خودتان و خدا تعالی حجت داشته باشید...

روز گذشته (جمعه) نشست طلاب و فضلای جوان حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مسجد امام حسن علیه السلام برگزار شد که این مسجد، محل اقامه نماز جماعت و مباحث اخلاقی آیت الله خوشوقت از سال‌های دور است.

 

در این نشست صمیمی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود نبویان از کاندیداهای جبهه پایداری انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی دبیرجبهه پایداری سخنرانی کردند و در دقایق پایانی این نشست نیز که مقارن با غروب آفتاب بود، حجت‌الاسلام آقاتهرانی در حضور آیت الله خوشوقت به ذکر مصیبت حضرت سید الشهدا علیه السلام پرداخت.

 

در این مراسم، آقاتهرانی خطاب به اهالی تهران گفت: شما تهرانیها با بقیه استانها فرق دارید. یک برگه رأی شما 30 نفر را به مجلس می فرستد. 30 نفر یعنی یک کمیسیون. این افراد اگر با هم متحد و هماهنگ شوند، می‌توانند یک کمیسیون را تعطیل کنند یا برعکس یک تکاپو و پویایی خوب در مجلس ایجاد کنند، بنابراین، باید بر روی افراد دقت کنیم و بر طبق شاخصههایی که آقا فرموده اند، آن‌ها را انتخاب کنیم که در این زمینه، شما دانشجویان و طلبه‌ها به صورت ویژه میتوانید تأثیرگذار باشید، چون مردم از شما به عنوان افراد تحصیل‌کرده سوال می کنند و محل رجوع هستید.

وی در مورد انتخاب افراد لیست جبهه پایداری گفت: برای این لیست، خیلی وقت گذاشتیم و آن را به بزرگان‌مان نیز ارائه دادیم.

 

دبیرجبهه پایداری با عنوان کردن حدیثی ادامه داد: در روایت داریم که انسان نباید گردنش را پل و نردبان دیگران کند، اگر فرد بی‌صلاحیتی به مجلس برود، چگونه میتوانیم جواب بدهیم، چراکه بهشت و جهنماش گردن ما نیز هست.

آقاتهرانی ادامه داد: ما این لیست را به بزرگان‌مان نیز ارائه دادیم تا آن‌ها نیز نظر خود را بفرمایند و حجت داشته باشیم، همچنین نقاط ضعف بررسی شد و پیشنهادهای خوبی از روحانیون و دانشجویان دریافت کردیم.

 

وی گفت: یک عده ای حضور ما را با منافع خود ناسازگار نمیبینند، در حالی‌که افراد مهم نیستند، بلکه خدمت‌گزاری مهم است و اگر کاندیدایی به غیر از قصد خدمت برای ورود به مجلس تلاش کند یا به کانون‌های قدرت و ثروت وصل باشد، جهنم وحشناکی برای خود درست خواهد کرد.

آقاتهرانی افزود: بیانات رهبری برای همه‌ی ما حجت است، در عین حال، ما به همه بزرگان احترام می گذاریم، مردم نیز حرف ما را می شنوند و خود قضاوت می کنند.

وی در ادامه گفت: هفته  گذشته مشهد بودم که پیرمردی آمد، به بنده گفت ما شما را دوست داریم و به هرکس که بگویید، رأی می دهیم، ولی چرا با اینکه ما همیشه در صحنه هستیم و رأی می‌دهیم، کارها درست نمی‌شود. من چه جوابی باید می‌دادم، آیا بگویم دولت و مجلس کار نمی کنند؟ تقصیر کیست؟ آیا تقصیر خواص بی خاصیت است؟ چه کسی این اشخاص را روی کار می آورد؟

 

دبیرجبهه پایداری افزود: در مورد نماینده ای که باید به مجلس برود، باید سخت گرفت، بنابراین، بروید اصلح را انتخاب کنید و اصلح کسی نیست که در فتنه ساکت بود.

وی با انتقاد از رویکردهای توأم با تساهل و تسامح و اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه نباید در انتخاب اصلح سخت گرفت، اظهار داشت: تا کی باید بگوییم سخت نگیرید؟ بنده با یک مادر شهید دیدار داشتم، آن مادر شهید به بنده گفت ما بچه های‌مان را ندادیم که اینگونه شود! من جواب این مادر شهید را چه بدهم؟ برخی این‌طور بی حساب و کتاب پول خرج می کنند که رقیب‌شان انتخاب نشود. ولی ما نباید به کسی تهمت بزنیم و هزینه‌های سنگین کنیم، بلکه باید بصیرت دهی کرد، دوستان اهل بصیرت باشید و پیش خودتان و خدا تعالی حجت داشته باشید.

آقاتهرانی تأکید کرد: درانتخابهای‌تان دقت کنید، اگر این کار را نکنید، عاقبت به‌خیر نمی شوید. برخی افراد عیب می‌دانند که کسی در مسائل عادی بی تقوایی کند، اما در وادی سیاست که می‌رسد، وقتی کسی فاحشهگری سیاسی و بی‌تقوایی میکند، این را عیب نمیدانند، در حالیکه این رفتارها، عین بیتقوایی است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب به‌ذات خود هیچ اشکالی ندارد، گفت: بچههای انقلابی باید تلاش‌شان را بکنند که هم‌فکرهای بیشتری به مجلس بروند، چرا که اگر از نظر تعداد کم باشیم، نمی‌توانیم کاری کنیم و باز چهار سال دیگر برخی از همین رفتارهای نامناسب را از مجلس شاهد خواهیم بود.

دبیرجبهه پایداری در پایان مراسم، روضه زهیر ابن قین از یاران شجاع امام حسین علیه السلام را خواند و از شجاعت های وی در حمایتش از سید الشهدا علیه السلام گفت و سخنانش را با این جمله به پایان برد که "اینجا آمده ایم که همدیگر را تشجیع کنیم، تساهل و تسامح برای غربیهاست و بگذارید که برای خودشان بماند."

 

پس از سخنان دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی، طلاب و فضلای جوان در محضر حضرت آیت الله خوشوقت گرد هم آمدند و از نصایح اخلاقی ایشان استفاده کردند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد