سخنان مهم علامه مصباح در خصوص انتخاب اصلح


اگر غیر از کاندیدای اصلح جبهه پایداری، اصلحی بود ولو از خارج جبهه پایداری هم بود معرفی می کردیم/نظری داشتیم و گفتیم، نظر ما تغییر نکرده است ما ثابت هستیم و یک برد است و هر آنچه ببینیم وظیفه هست، همان را انجام می دهیم
علامه مصباح یزدی، عضو شورای فقاهتی جبهه پایداری در جمع برخی از فضلای حوزه علمیه قم، ضمن گفت‌وگو در باره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، به خصوص پس از آرایش جدید انتخاباتی فرمودند: وظیفه ما معرفی اصلح بود و اگر غیر از کاندیدای جبهه پایداری، اصلحی را می‌شناختیم، ولو از خارج جبهه پایداری هم بود، معرفی میکردیم. ما نظری داشتیم و گفتیم؛ نظر ما تغییر نکرده است ما بر نظر خود ثابت هستیم و ایستادهایم و عقب گرد هم نداریم و این بُرد است که هر آنچه ببینیم وظیفه است، همان را انجام دهیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه افزود: برخی میگویند اگر رأی نیاورید، آبرو و حیثیت شما میرود؛ ما اگر حیثیتی داریم، برای همین کارهاست. این تصمیم مربوط به الان نیست؛ بلکه  من از 6ـ7 سال پیش در باره این موضوع فکر کردهام و به تشخیص خود مطمئن هستم. این برای ما یک تشخیص قطعی بوده و وظیفه ما همین است؛ چه آبرو برود، یا نرود. شما هم به وظیفه خود عمل کنید و با زبان خوش و با منطق هر اندازه که می‌توانید روشنگری کنید.

ایشان در پایان فرمودند: اگر ما دنبال وظیفه باشیم، هیچ نگرانی نداریم و هر کاری که از دست‌مان برآید، انجام می‌دهیم. ما وظیفه‌مان را تشخیص داده‌ایم  و به آن عمل می‌کنیم و هر چه خدا بخواهد همان می‌شود؛ و لله عاقبة الأمور؛ و الله غالب علی امره.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد