جزییات دستگیری عوامل گروهک وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای، با تشریح جزییات دستگیری عوامل گروهک وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، اعلام کرد؛ دستگیرشدگان، عضو یک گروهک تروریستی تجزیه‌طلب هستند که از 7 سال پیش با حمایت مالی یک کشور حوزه خلیج فارس در استان خوزستان راه‌اندازی شده است .


در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: پیرو اطلاعیه مورخ 91/08/26 این وزارتخانه در مورد شناسایی و بازداشت تعدادی از تروریست‌های وابسته به بیگانه، برخی سوابق و اطلاعات جدید به دست آمده از عناصر دستگیر شده را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:

دستگیرشدگان، عضو یک گروهک تروریستی تجزیه‌طلب هستند که در سال 1384 با حمایت مالی یکی از کشورهای مرتجع حوزه خلیج فارس (به نیابت از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی) در استان خوزستان راه‌اندازی شده و در همان سال 13 فقره بمب‌گذاری در آن استان، از جمله بمب‌گذاری مقابل بیمارستان رازی اهواز، ساختمان برنامه و بودجه، سازمان مسکن و شهرسازی، خیابان سلمان فارسی در مرکز شهر، بانک سامان اهواز، اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری آبادان و دزفول و چندین چاه و خط لوله نفت و گاز در استان خوزستان را انجام می‌دهد که منجر به شهادت 29 نفر و مجروحیت 350 تن از شهروندان مظلوم و بیگناه خوزستان، به‌ویژه هموطنان غیور عرب زبان می‌گردد.

این گروهک همچنین قصد بمب‌گذاری در برخی دیگر از مراکز حساس کشور را داشته که تعدادی از تروریست‌ها در اسفند ماه همان سال توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی گشته و تعدادی دیگر به خارج از کشور متواری شدند. پس از آن، سرکرده این گروهک در یکی از کشورهای مرتجع حاشیه خلیج‌فارس اقامت گزید و از همان‌جا به هدایت عملیات بمب‌گذاری و اقدامات تروریستی پرداخت.

این تروریست جنایت‌پیشه، در اواخر سال 84 از طریق عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اروپا منتقل و به فعالیت‌های به اصطلاح حقوق بشری و همکاری با سازمان‌ها و مجامع غربی مدعی حقوق بشر مبادرت ورزیده (؟!) و همزمان، اقدامات تروریستی علیه شهروندان استان خوزستان را فرماندهی می‌کرد! از طرف دیگر، تعدادی از اعضای گروهک با این‌که حکم تعقیب از طرف پلیس بین‌الملل (اینترپل) را دارا بودند، با این حال سفرهای متعددی به برخی کشورهای اروپایی و دو کشور مرتجع منطقه به عمل می‌آوردند و مساعدت‌های مالی و تسلیحاتی آنها را دریافت می‌نمودند.

از سال گذشته و همزمان با تشدید فاز جدید تحریم‌ها از سوی اردوگاه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران این گروهک بنا به دستور تحریم‌کنندگان و در اقدامی مکمل، حمله به اموال عمومی و زیرساخت‌های اقتصادی کشور و بمب‌گذاری در خطوط انتقال گاز و نفت استان خوزستان را در دستور کار خویش قرار داد و از آن زمان تا کنون مبادرت به نه فقره بمب‌گذاری در تاسیسات انرژی استان نمود که از جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

-بمب‌ گذاری لوله نفت شاوور در حوالی شهرستان شوش در تاریخ90/05/14

-بمب‌گذاری لوله نفت عبوری از مجاورت شهر شاوور در حوالی شهرستان شوش در تاریخ 91/02/24

-بمب‌گذاری خط لوله گاز در حدفاصل شوش و دزفول در تاریخ 91/04/14

-بمب‌گذاری خط لوله گاز اهواز به شمال خوزستان در تاریخ 91/05/25

-بمب‌گذاری لوله گاز مسیر هفت تپه شوش در تاریخ 91/08/02

و ...

از جمله موضوعات بسیار جالب توجه آنکه عناصر مرکزیت این گروهک تروریستی که در یکی از کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر و منادی مبارزه با تروریسم مستقر می‌باشند، پس از هر عملیات تروریستی، ضمن پذیرش رسمی مسئولیت آن اقدامات، در عین حال با کمال وقاحت و بی‌شرمی با تعدادی از دولتمردان غربی و گزارشگران ویژه سازمان ملل (در امور ایران) ملاقات نموده و یا با حضور و سخنرانی در برخی پارلمان‌های اروپایی، و در مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، به‌ ویژه شبکه سلطنتی انگلیس، موسوم به بی‌بی‌سی، خود را به عنوان مدافعان قانون و جامعه مدنی و حقوق بشر در ایران معرفی کرده‌اند (؟!).

از عناصر دستگیر شده تاکنون 7 بمب آماده انفجار کشف شده که بنا به اعتراف متهمین، قصد داشتند در اماکن عمومی و مذهبی منفجر نمایند. اطلاعات تکمیلی، متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد