متن کامل درددل های احمدی نژاد با دانشجویان

نمایندگان تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشجویی کشور با دکتر محمود احمدی‌نژاد دیدار کردند. رئیس‌جمهور در این دیدار که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، در پاسخ به این ادعا که احمدی‌نژاد دیگر احمدی‌نژاد سال 84 نیست، اظهار داشت: بنده نیز در آرزوی یاران سال 84 خود هستم.

 

متن کامل و دقیق سخنان مهم رئیس جمهور، تقدیم می شود:

دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در دیدار نمایندگان تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشجویی کشور ضمن ابراز خرسندی از اینکه روحیه آرمانی و عشق به ارزش‌های الهی در جوانان دانشگاهی کشور در نقطه اوج است، گفت: «امروز از صحبت‌ها و نطق دانشجویان متوجه شدم که شعارها، مطالبات، آرمان‌ها و احساس مسئولیت‌های جوانان انقلابی ایران، بسیار بسیار عمیق‌تر و پرشورتر از گذشته ساری و جاری است.»



رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه اختلاف سلیقه، رأی و نظر در کشور وجود دارد، گفت: «ما باید بشنویم، با هم تعامل و گفت‌وگو کنیم و با هم کشور را جلو برده و اداره کنیم.»

 


امروز ارتباط دولت با بدنه مردم در شرایط حداکثری است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه به شرح شعارهای اصلی دولت پرداخت و با توضیح اینکه «یکی از شعار‌های اصلی دولت اتکا به توده‌های مردم و توجه به عواطف و خواسته‌های اصلی آنها بود»، گفت: « ارتباط دولت با مردم کم نشده و من به طور هفتگی حداقل سه یا چهار دیدار با اقشار مختلف مردم - غیر از سفرهای استانی، شهرستانی و... - دارم و روزانه بیش از 28 هزار نامه مردمی به نهاد می‌رسد که من به طور متوسط 250 تا 300 نامه را شخصاً می‌خوانم.»



رئیس‌جمهور با تصریح به این نکته که امروز ارتباط دولت با بدنه اجتماعی مردم در حداکثر سطح خود قرار دارد، افزود: «البته نمی‌گویم این نقطه کمال است ولی دولت تقریباً همه جا حضور دارد این هم به این معنا نیست که همه کارگزاران دولت دارند وظایفشان را درست انجام می‌دهند، یعنی همه دارند با روحیه انقلابی و حزب الهی کار می‌کنند، خیر چنین ادعایی را نمی‌کنم، اما این بدان معنا نیست که رسیدگی به مسائل و درخواست‌های مردم در حد کمال و سطح مطلوب رسیده، اما تمام تلاش دولت در حداکثر کردن این ارتباط و رفع مشکلات مردم است.»

 


دولت اگر برنامه نداشت، نیاز به تغییر نداشت

 

 

رئیس‌جمهور در پاسخ به این ادعا که دولت در طول این هفت سال برنامه‌ای نداشته است، افزود: « اگر دولت برنامه نداشت، اصلاً نیاز به تغییر نداشت، اگر برنامه نداشت، تحت فشار قرار نمی‌گرفت. ما هم در اقتصاد، هم در سیاست و هم در فرهنگ برنامه کاملاً مدونی را دنبال کردیم و به همین دلیل است که بزرگترین و گسترده‌ترین کارهای تحولی اقتصادی در این دولت انجام شده است با اینکه حداکثر ممانعت نسبت به برنامه‌های تحولی وجود داشته است.»



یک برنامه تا بخواهد عملیاتی شود باید از هفت‌خان رستم بگذرد

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه شعار دوم دولت عدالت‌گرایی بود، گفت: «دولت در این راستا همه تلاشش را کرده و الان هم دارد انجام می‌دهد، نمی‌خواهم اسم ببرم ولی تقریباً همه برنامه‌های دولت در جهت عدالت است، البته این بدین معنی نیست که دولت در همه اینها موفق بوده، چون فقط دولت در کشور تصمیم‌گیر ‌نیست و یک برنامه تا بخواهد عملیاتی شود باید از هفت خان رستم بگذرد، و همه رویش اثر می‌گذارند و بعضاً تغییراتی در آن ایجاد می‌کنند که جنبه قانونی و تکلیفی پیدا می‌کند که در این صورت کار دولت خیلی سخت می‌شود و باید با تحمل پیچیدگی‌ها و سختی‌های بیشتری کار را پیش ببرد.»

 

رئیس‌جمهور به عنوان نمونه به کاهش ضریب جینی از 0.4023 به 0.38 اشاره کرد و گفت: «البته شما مسائل یک سال اخیر را یک مقدار تفکیک کنید که به آن اشاره خواهم کرد.»

 

 


دولت را متهم کردند که دنبال عدالت توزیعی است!

 

 

وی با اشاره به اینکه دولت به آرمان عدالت وفادار بوده و هست، افزود: «اگر می‌بینید دولت بر یک حقی و بر دفاع از کسی ایستادگی می‌کند، به خاطر تعهد و به خاطر سوگندی است که خورده‌ایم که دفاع کنیم از حق و عدالت.»



رئیس‌جمهور با اشاره به پیچیده بودن مسائل بانکی گفت: «دولت سعی کرده بیشترین توزیع منابع را در کنار بیشترین رشد تولید در کشور داشته باشد، به طوری که دولت را متهم کردند دنبال عدالت توزیعی است.»



رئیس‌جمهور با بیان اینکه تولید و سرمایه‌گذاری تقریباً در همه بخش‌های اقتصادی کشور جهشی بوده، افزود: «البته ما در دل همین سرمایه‌گذاری‌ها عدالت را هم لحاظ کرده‌ایم. حجم وسیع بنگاه‌های کوچکی که ایجاد شده، همه اینها در جهت عدالت است. توزیع منابع را از پائین‌ترین سطوح اجتماعی و از روستا شروع کردیم، از مستضعفین شروع کردیم، از تحت پوشش‌ها شروع کردیم، از بازنشسته‌ها و کارمندان شروع کردیم، از کشاورزان و دامداران و عشایر شروع کردیم. اینها عدالت است. البته معنایش این نیست که یک عده قلیلی جلو نزدند و بعضی خطوط را رد نکردند.»

 

 



قانون را طوری می‌نویسند که از دست رئیس‌جمهور خارج شود

 

 

رئیس‌جمهور در پاسخ به انتقادهایی که درخصوص نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور مطرح می‌شود، گفت: «اصل 44 را ما چگونه اجرا کردیم؟» بعضی از دوستان گفتند اقتصاد لیبرالی، کجا ما دنبال اقتصاد لیبرالی بودیم؟ یک نشانه‌اش را بگویید. بله اصل 44 قانون شده و دولت مکلف شده آن را اجرا کند، اما ما چگونه آن را اجرا کردیم؟ باز در جهت ایجاد و اعمال عدالت آن را اجرا کردیم. اولاً 40درصدش را به سهام عدالت اختصاص دادیم و در بدنه اجتماع توزیع کردیم، بعد هم نهادهای عمومی غیردولتی که عمدتاً متصل به توده‌های مستضعف کشورند را به عنوان یک گام وسط وارد کردیم. فحشش را هم داریم می‌خوریم! ما کی دنبال اقتصاد لیبرالی بودیم! هرگز نبودیم. آن را قبول نداریم، اما معنایش این نیست که تمام دستگاه‌های اثرگذار در تصمیم‌گیری کشور حرف ما را قبول دارند. قانون را طوری می‌نویسند که از دست رئیس‌جمهور خارج شود. خب من چه کار باید بکنم؟ یا باید دعوا کنیم که بعد خود شما می‌گویید آقا شروع کردید به دعوا! سکوت هم کنیم می‌گویید تو خودت مقصری! ما سعی کردیم قانون موجود را با استفاده از سایر قوانین و با تحمل فشارها بالاخره به سمت عدالت بکشانیم.»

 



می‌گفتند‌ داری حرف بی‌ربط می‌زنی!

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به ماجرای فساد بانکی گفت: «جالب است در ماجرای بانکی شش سال بود که من فریاد می‌زدم آقا یک عده زیادی دارند پول‌ها را می‌برند و به توده‌های مردم پول نمی‌رسد، به من حمله می‌کردند که این حرف‌ها چیست که تو‌داری می‌زنی، ‌داری اقتصاد را به هم می‌زنی، ‌داری در مقابل قانون ایستادگی می‌کنی، این نظام بانکی توسط شورای نگهبان تأیید شده و شرعی و اسلامی است و تو‌داری حرف بی‌ربط می‌زنی. بعد یک ماجرایی درست کردند به اسم 3هزارتایی و نوک حمله را برگرداندند به سمت دولت. چه طور می‌شود که ما، هم وقتی فریاد می‌زنیم فحش می‌خوریم و هم وقتی که اتفاقی می‌افتد باز باید جواب بدهیم!»

 

 

خیلی اتفاق‌ها در عرصه اقتصاد رخ می‌دهد که من مطلقاً قبول ندارم

 

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خیلی اتفاق‌ها در کشور در عرصه اقتصاد رخ می‌دهد که من مطلقاً قبول ندارم، گفت: «دوست عزیزی گفت آیا اهمیت رسیدگی به ارز و سکه کمتر از سفر به امریکای جنوبی بود؟ مگر ما رفتیم امریکای جنوبی تفریح کنیم؟ رفتیم آنجا استراحت؟! یا اینکه ما خبر داشتیم دشمن می‌خواهد ضربه بزند و باید کانال‌های رزرو و فضاهای تنفسی برای اقتصاد و رزرو بانکی و ارزی درست کنیم. رفتیم آنجا صحبت کردیم، بحث کردیم، توافق کردیم، جمع‌بندی کردیم، آمدیم.»

 


حرف‌هایی که می‌توانم به شما بگویم یک ششم حرف‌هایی است که نمی‌توانم بگویم

 

 

رئیس‌جمهور با تصریح به اینکه آن حرف‌هایی که من می‌توانم به شما بگویم شاید یک ششم آن حرف‌هایی است که نمی‌توانم بگویم، گفت: «بالاخره ما باید اساس انقلاب، کشور و منافع ملی را حفظ کنیم. به من می‌گویند چرا نمی‌گویی تحریم؟ به من گفتند برو صحبت کن بگو چه خبر است. بله یک موقعی می‌شد بگوییم یک وقت هم نباید بگوییم. آن موقع گفتن تکلیف است و این موقع نگفتن. انجام وظیفه مهم است. من خدا را شکر می‌کنم که خیلی‌ها در این مسائل اقتصادی که پیش آمد به دولت فحش می‌دهند، نمی‌گویند طراحی‌های دشمن اثر گذاشت. چون اگر مردم بپذیرند که طراحی‌های دشمن اثرگذار بود، خیلی از معادلات به هم می‌خورد. البته نمی‌خواهم بگویم فقط طراحی‌های دشمن است، طراحی‌های داخلی و دشمن با هم است ولی خیلی‌هایش را الان برای شما نمی‌توانم بگویم. شاید یک روزی گفتم اما الان نمی‌شود. ما باید فعلاً از یک گردنه‌ای عبور کنیم.»



ایستادن در خط مستقیم الهی مثل ایستادن روی تیغه شمشیر است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه ایستادن در خط مستقیم الهی مثل ایستادن روی تیغه شمشیر است، خاطرنشان کرد: «اگر به همین سادگی بود که بعضی‌ها می‌گویند و می‌نویسند که اصلاً نوبت به ماها نمی‌رسید. اگر به همین سادگی بود، امیرالمؤمنین را خانه‌نشین نمی‌کردند، اگر به همین سادگی بود امام حسن عسگری در محاصره قرار نمی‌گرفت. ذهنتان را ببرید به صدر اسلام، مگر می‌شود در اول انقلاب توحیدی و بعثت پیامبر، فرزند پیامبر که همه می‌دانند معصوم است، جانشین پیامبر است، اما آنچنان منزویش کنند که هفت سال ته چاه زندانی باشد! پیش زمینه آن یک جنگ روانی سنگین، تهمت و افترا است که بعد به آنجا می‌رسد.»

 

 



اگر شما تا حالا دریافتی داشتید، من هم داشته‌ام!

 

 

وی در پاسخ به این ادعا که رئیس‌جمهور کار را رها کرده و مدیریت هدفمندی یارانه‌ها، سکه، ارز و... را به معاونانش واگذار نموده است و آنها نمی‌توانند مسئله را کنترل کنند، گفت: «من کار را رها کرده‌ام! از پارسال تا حالا جلسات هدفمندی یارانه‌ها یک هفته هم تعطیل نشده است. 16 هفته است که هر هفته خود من به طور مستقیم حداقل 12 ساعت روی این موضوعات وقت می‌گذارم. ولی بالاخره هر چه ما به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی گفتیم بابا پشت صحنه را به ما بدهید، نکردند! بلاخره بانک مرکزی ارز داده و باید تبدیل می‌شده به کالا و خدمات، نشده! این کجا رفته؟ بگویید به من. اگر شما تا حالا دریافتی داشتید، من هم داشته‌ام!»

 



به خدا، پایبندی امروز ما به عدالت اگر 50 برابر سال 84 نباشد، کمتر نیست

 

 

رئیس‌جمهور با تأکید دوباره بر پایبندی دولت به عدالت گفت: « به خدا، به خدا، پایبندی امروز ما به عدالت- علی رغم همه بداخلاقی‌ها- اگر 50 برابر سال 84 نباشد، کمتر نیست. (تکبیر دانشجویان)



ما پایش ایستاده‌ایم که داریم می‌خوریم. دوست عزیزی گفت من حرف‌هایی که چپ و راست می‌زنند را نمی‌خواهم به تو بگویم. خیلی تشکر می‌کنم از ایشان ولی حرف‌های ایشان تقریباً همون‌ها شد! هم چپ می‌زند هم راست می‌زند، هر دو طرف دارند می‌زنند. آیا فکر می­کنید این واقعاً به خاطر این است که دولت کم کاری می‌کند! دولت کی کم کاری کرده؟ پنجشنبه‌ها که تهران تعطیل است. یک پنجشنبه ما تعطیل نبودیم، یک جمعه هم تعطیل نبودیم. اصلاً مگر ما تعطیلی داشتیم؟ الان مگر داریم، الان کمتر از شش ماه قبل کار می‌کنیم؟



ما هستیم؛ خواهر عزیزم، برادر عزیزم ما در کنار شما هستیم ولی مسائل را یک مقدار عمیق‌تر ببینید.»

 


اشراف تیم اقتصادی دولت بر مسائل اقتصادی از همه اقتصاددان های کشور واقعی‌تر است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه تأکید کرد: «به صد دلیل که شاید شما نود و نه تایش را بدانید، الان دولت در سکوت است، اما معنای سکوت این نیست حرف‌هایی که می‌زنند درست است یا ما قبول داریم یا پاسخی نداریم، خود بنده بیش از 1700، 1800 ساعت در جلسات کارشناسی راجع به طرح‌های اقتصادی دولت شرکت کردم. نامه دادیم به تمام اساتید اقتصادی کشور، بلا استثناء که آقا این موضوع، این هم زمینه‌اش، ما هم این مقدار کار کردیم، از جناب عالی دعوت می‌کنیم اگر می‌خواهید حضوری نظر بدهید این ساعت‌ها ما در خدمت‌تان هستیم، اگر می‌خواهید مکتوب بدهید، بنویسید به ما بدهید. الان به شما عرض می‌کنم و اعلام عمومی هم می‌کنم تیمی که الان در دولت در اقتصاد فعالیت می‌کند، اشرافش بر مسائل اقتصادی کشور از همه اقتصاددان‌های کشور واقعی‌تر است و دارد کار را دنبال می‌کند.



بله اطلاع‌رسانی کم است و من هم این انتقاد را به همکارانم دارم و گفته‌ام بروید در مجامع دانشگاهی، بحث کنید، به سؤالات پاسخ بدهید. می‌دانید من آدم اهل گله و نگاه به گذشته نیستم. من نگاهم همیشه به جلو است و گله‌گذاری را ضعف می‌دانم. ولی بالاخره وزیر هم یک ظرفیتی دارد. من پارسال به مقام معظم رهبری عرض کردم؛ گفتم آقا وزرای ما در دولت دهم به اندازه 16 سال دولت‌های قبل ازدولت نهم، سؤال و استیضاح جواب داده‌اند. هر یک سؤال 30 ساعت وقت می‌گیرد. هی بدو اینجا، بدو آنجا. اخیراً هم که اضافه شده، بازرسی سؤال می‌کند بیرون می‌آید دیوان محاسبات سؤال می‌کند، بعد قاضی سؤال می‌کند بعد می‌رود کمیسیون الف، بعد کمیسیون ب و... وزیر دیگر وقت نمی‌کند، چه کار باید کند؟ بالاخره ما می‌خواهیم یک طرح را اجرا کنیم باید چند هزار نفر را دانه به دانه توجیه کنیم؟ در هیچ جای دنیا این گونه نیست. دولت تصمیمی می‌گیرد، یک مرجع را قانع می‌کند می‌رود کارش را می‌کند بعد هم وسط کار نمی‌آیند هر روز یقه‌اش را بگیرند این جوری کن، اون جوری کن... آقا خودت انجام بده... داستانش را شنیده‌اید: طرف نشست غذا بخورد دید یک گربه‌ای آنجاست. گربه گفت میو، یک لقمه گذاشت پیشش. دوباره تا خواست بخورد گربه گفت میو، باز یک لقمه داد. باز تا می‌خواست غذا بخورد گربه گفت میو... گفت بابا اصلاً این غذا مال تو، حال ما «میو میو». (خنده حضار)



مدیرعامل بانک ملی را چه کسی فراری داد؟

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تعهد دولت به عدالت، پاکی و پاکدستی بوده است، اظهار داشت: «کسی توانست اثبات کند که این دولت به اندازه یک ریال از پاک دستی فاصله گرفته؟ مدیر عامل بانک ملی را چه کسی فراری داد؟ ما! من مکاتبه کردم با تمام مراجع مسئول، گفتم این رد پا، این آقا، این آقا و این آقا فراری دادند. این کلید مسائل، بیایید ببینید تا مسائل روشن شود. چرا آن را بهانه کرده‌اید و هر روز دولت را متهم می‌کنید؟ این ماجرا را که من پیگیری کردم، افشا شد. با همین ارتباطات مردمی به من گفتند یک جریان سویی در فلان جا دارد اتفاق می‌افتد من هم فوری به وزرای اقتصاد و رئیس بانک مرکزی گفتم ببینید چیست؟ تا مطلع شدند، بدلش را زدند تا خود دولت را متهم کنند. من اصلاً نمی‌خواهم قضاوت کنم ولی ما در اقتصاد نباید سیاسی کاری کنیم.»



دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه ضعف دارند و هیچ‌کس کامل و مطلق نیست و قطعاً ضعف‌هایی در بسیاری از امور، از جمله تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، گفت: «من ضعفم از همه بیشتر است. من اگر خودم بخواهم ضعف‌های خودم را بشمرم یک جلسه دوازده ساعته باید بگذارید ضعفهایم را بشمرم. ما که گفتیم کف پای ملتیم، آخر صف ملت و ته خطیم و افتخار می‌کنیم. بنده خودم و معاونم ضعف داریم، اما این ضعف آنی نیست که می‌گویند. بالاخره ما می‌خواهیم مدیریت کنیم، در تشخیص‌ها، در عزل و نصب‌ها اشتباه هست. ولی اینکه دولت را متهم کنند که سوءاستفاده کرده یا از سوءاستفاده‌ چی حمایت کرده. این خیلی ظلم بزرگی است.»




والله اگر پسر من دستش را کج بگذارد، با او شدیدتر برخورد می‌کنم

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به پرونده بیمه گفت: «یک ماجرا پیش آمد راجع به معاون اول، آمدند به ما گفتند یک مدارکی هست، می‌آوریم ببین. گفتم بسیار خوب بیاورید ببینیم، اگر سندی باشد اول کسی که برخورد می‌کند من هستم. من با هیچ کس رفاقت ندارم شما بدانید والله، والله اگر پسر من دستش را کج بگذارد، با او شدیدتر برخورد می‌کنم. از کسانی که میلیاردی از بیت‌المال برده‌اند (تشویق دانشجویان) خود پسرم هم این را می‌داند.

 

 



اگر اثبات کردید معاون اول من یک ریال سوءاستفاده کرده در تلویزیون از ملت عذرخواهی می‌کنم


 

گفتم بسیار خوب (مدارک علیه معاون اول را) بیاورید ما مخلص شما هستیم، ما دنبال همچین چیزی هستیم، یک دفعه دیدم توسط مقامات مسئول در تریبون عمومی گفتند ایشان برده، خورده، دزدیده! بعد آمدند پیش من گفتند خوب حالا اجازه بدهید ببریمش! گفتم شما که مجازات کردید دیگه! آبروی یک نفر بالاترین داشته اوست. شما در افکار عمومی آبرویش را بردید، مجازات کردید، حالا می‌خواهید محاکمه کنید؟ اما اشکال ندارد، محاکمه کنید البته به یک شرط. گفتند شرط چیست؟ گفتم شرط خیلی ساده است ببرید اگر اثبات کردید ایشان یک ریال سوءاستفاده کرده من در تلویزیون از ملت عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم مردم، من صلاحیت نمایندگی شما را ندارم که کسی را کنار دست خودم گذاشته‌ام که یک ریال سوءاستفاده کرده اما اگر نتوانستید اثبات کنید که یک ریال سوءاستفاده شده است – نمی‌گویم 20 میلیارد، نمی‌گویم صد میلیون تومان، بلکه یک ریال- اگر نتوانستید، آن کسی که ایشان را در افکار عمومی مجازات کرده، او محاکمه شود (تشویق دانشجویان)



گفتند آقا اینکه نمی‌شود، گفتم چرا نمی‌شود؟ گفتم حرف من خلاف قانون است؟ گفتند نه. گفتم خلاف عدالت است؟ گفتند نه. گفتم خود مقام معظم رهبری می‌گوید من یک نفر مثل بقیه در برابر قانونم. خوب وقتی قرار است همه در برابر قانون برابر باشند، خوب برابر باشند! بسم الله ببرید اگر توانستید اثبات کنید نوش جانتان، من مسئولیت را می‌پذیرم و از ملت عذرخواهی می‌کنم –شما که مدعی هستید دستتان پر است- اما اگر نتوانستید، آن کسی که اتهام زده برود در محضر قاضی‌ای که خودش نصب کرده محاکمه شود. نمی‌گویم قاضی‌ای که من تعیین می‌کنم، نپذیرفتند! بعد هم گفتند احمدی‌نژاد مانع رسیدگی است! من مانع رسیدگی هستم؟ ما پای عدالت ایستاده‌ایم ما اصلاً به خاطر این توی میدان آمدیم. و الا به قول یکی از دانشجویان عزیز چه دردسری بود که کار راحت دانشگاهی را رها کنیم، بیاییم در معرض میلیاردها تیر آشکار و پنهان! آمده‌ایم عدالت را برپا کنیم. این به این معنی نیست که من می‌توانم عدالت را اعمال کنم. آن بحث دیگری است. اما اینکه ما تا همه توان پای عدالت هستیم، هستیم!»

 

 

چه کسی اگر بخواهد علیه دولت حرف بزند، نگرانی دارد؟!

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه شعار سوم دولت -که در قانون اساسی و در انقلاب هم بوده- آزادی است، گفت: «ما پای آزادی ایستاده­ایم. الان چه کسی در کشور اگر بخواهد علیه دولت حرف بزند، به اندزه سر سوزن در دلش نگرانی هست؟ ولی آیا برای دیگران هم همین طور راحت می‌شود حرف زد؟ بابا توی وبلاگش دو کلمه می‌نویسد، شب می­برندش... ...

(تشویق همراه با خنده دانشجویان)



ما ایستاده‌ایم. البته یکی از دوستان- فکر کنم آقای سپهری بود- یک نکته قشنگی گفتند، گفتند آنقدر نسبت به دولت انتقادهای غیر علمی شده که دولت حساسیتش نسبت به اصل انتقاد کم شده. ممکن است این اتفاق افتاده باشد. من این حرف را رد نمی‌کنم. ولی بدانید که اگر در جایی این اتفاق افتاده عمدی در آن نبوده. ما حساسیم. تنها مطلبی که از رسانه‌ها می‌آورند و من می‌خوانم، مطالبی است که راجع به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است. یک عده‌ هم که حتی از خط قرمز‌های اخلاقی عبور کرده‌اند. الان آن‌هایی که افترا و تهمت به دولت می‌زنند مثل این می‌ماند که یک مصونیتی دارند و اصلاً نگران نیستند و البته این سوءاستفاده از آزادی است.»

 

 


ما را تکفیر کردند!

 

 

بعضی‌ها ما را کافر کردند، تکفیر کردند، من مخالف حجابم، مخالف عفافم؟! چه طور این حرف را می‌زنند؟ من روش آن آقایی که رفته هی داد می‌زند و می‌گوید من فقط با بگیر و ببند می‌خواهم موضوع را حل کنم را قبول ندارم (تشویق حضار)



بین خود و خدا یک نفر بخواهد یک ارزشی را به ما اینجوری بگوید می‌پذیریم؟

 

 

 

هر برنامه فرهنگی ما شروع کردیم تا آمدیم عملیاتی­ اش کنیم، یک پاتک زدند

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هر برنامه فرهنگی ما شروع کردیم تا آمدیم این را عملیاتی کنیم، یک پاتک زدند، گفت: «مقام معظم رهبری سه سال پیش فرمودند بروید به فرهنگ برسید. در 31 استان من خودم در کارگروه فرهنگی شرکت کردم. محورها را در تمام بخش‌ها استخراج کردیم. بعد رفته بودند به مقام معظم رهبری گزارش خلاف داده بودند که آقا اینها دارند همین لیبرال میبرال!... من مصوبات را بردم خدمت آقا گفتم: «این مصوباتی که ما در استان‌ها دادیم. هر کدامش لیبرالی است بفرمایید.» لیبرالی یعنی چی؟ اصلاً به من می‌آید لیبرال باشم؟ (خنده حضار)



همین­ هایی که می‌گویند لیبرال یک زمانی می‌گفتند من تیر خلاص زن هستم! »

 

 



اسلام زیباترین هدیه خدا به بشریت است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: اسلام زیباترین هدیه خدا به بشریت است، حق، توحید، حیا، انسان و کرامت انسان. ما اینها را چگونه بسته‌بندی می­کنیم وم به مردم عرضه می­نماییم؟ پارسال در جلسه ائمه جمعه -فکر کنم آقای الهام هم تشریف داشتند- یک آقایی بغل دست ما نشسته بود، هی وسط صحبت ما حرف­هایی می‌زد. می‌خواست بگوید تو بی‌دینی. گفتم برادر عزیز چرا متوجه نیستی؟ ما بعد از 33 سال چه تابلویی داریم جلوی چشم دنیا می‌گذاریم؟ می‌خواهیم بگوییم مهمتر مسئله کشور عبارت است از یک مسئله فرهنگی که آن هم با روش فرهنگی قابل حل نیست؟ اینکه خیلی بد است. آیا شما در عرصه فرهنگ یک قدم برداشتید؟

 


بودجه بخش دین را 27.6 برابر اضافه کردیم

 

 

رئیس‌جمهور همچنین اظهار داشت: در جلسه بچه‌های اطلاعات قبل از نیمه شعبان گفتم به شما هم عرض می‌کنم خوب یک ذره موضوعات را باز کنیم. چه کسانی ‌ متکفل فرهنگ در کشورند؟ چه کسانی باید فرهنگ را حل کنند؟ وزارت ارشاد، صداوسیما، حوزه‌های علمیه، مساجد، پایگاه‌های بسیج، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات... من به عنوان رئیس‌جمهور چه کار باید می‌کردم؟ دولت چه کار باید می‌کرد؟ غیر از این است که ما بیشترین پشتیبانی و حمایت را از فعالیت‌های دینی و قرآنی کردیم؟ بودجه بخش دین را 6/27 برابر اضافه کردیم و کمترین افزایش مربوط به وزارت ارشاد بوده.

 

 


ما نه از این وری‌ها خیری دیدیم نه از اون وری‌ها!

 

 

می‌گویند فلان شخص شده معاون وزیر ارشاد یا فلانی معاون فلان وزیر شده. این دولت 15 هزار تا مدیر دارد. والله ما نه از این وری‌هایش خیری دیدیم نه از اون وری‌هایش. این وری هاش به نام اصولگرایی آمدند در دولت و پدر صاحب بچه را در آوردند. اون وری‌ها هم که تکلیفشان روشن است.

 

 


ماجرای حضور در مجمع / به خدا سطحی نگری خیلی بد است

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به ماجرای حضور و عدم حضورش در جلسات مجمع تشخیص مصلحت گفت: «بگذارید یک جمله بگویم، به خدا سطحی نگری خیلی بد است. یک جلسه‌ای است در کشور در یک نهادی که من زیاد در جلساتش شرکت نمی‌کردم. همین‌ها مقاله می‌نوشتند که این دارد کشور را به هم می‌ریزد، این خائن است، این نظام را قبول ندارد. مقام معظم رهبری چند دفعه به من خصوصی گفتند تو شرکت کن گفتم، باشد. سعی می‌کنم. وقت جلسه همزمان است با یک کلاسی، توی دانشگاه هم که می‌دانید کرسی کلاس از اونهایی نیست که آدم راحت به دست بیاورد که بخواهد راحت از دست بدهد، هر کی بگیرد چارچنگولی نگرش می‌دارد. (خنده حضار)



به راحتی نمی‌شود ساعت کلاس کارشناسی ارشد را عوض کرد... در جلسه اخیری که رفتیم خدمت مقام معظم رهبری ایشان گفتند همه موظفید در جلسات شرکت کنید



(صدا و دوربین‌ها چند دقیقه قطع شد در این موقع رئیس‌جمهور لحظاتی را با این که به قول خودش دشارژ شده بود، ایستاده صحبت کرد.)



به محض این که ما در جلسه شرکت کردیم گفتند احمدی‌نژاد با فلان کس ساخته برای این که فلان بلا را سر مملکت بیاورد! یک تحلیل‌های سطحی، بعد هم با حداکثر فشار و گسترده این موضوع را در جامعه منتشر کردند.

 


گفتند احمدی‌نژاد با آقای الف و ب ساخته که جام زهر را به رهبری بدهد!

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به جلسه‌ای که در ۱۴ اردیبهشت ۹۱ در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شده و در آن اتهاماتی علیه دولت زده شده است، گفت: «من دو جمله می‌گویم. این پاسخ من به همه شما؛ یک آقایی که مدعی است خیلی تحلیل می‌کند، در این یک سال و چند ماه هم که دولت تحت حملات سازمان یافته در داخل قرار داشت رفته بود در شهر ری یک سخنرانی کرده بود و در آنجا آسمان و ریسمان را به هم بافته بود که احمدی‌نژاد با آقای الف و آقای ب ساخته که جام زهر را به رهبری بدهد. یکی از مسئولین مجلس آمد به من گفت که فلانی چنین حرفی را زده، من فرستادم متن سخنرانی آن آقا را برایم آوردند. در جلسه با مقام معظم رهبری گفتم فلان آقا که می‌شناسید رفته در جلسه حدود یک ساعت حرف زده گفته که احمدی‌نژاد با فلانی و فلانی ساخته و می‌خواهد جام زهر بدهد به شما! من می‌خواهم جام زهر به شما بدهم؟! ایشان خندیدند و گفتند «خیر، ما تلاش می‌کنیم شما را به هم نزدیک کنیم آن وقت این چه حرفی است که می‌زنند؟ » گفتم این را دارند در تمام مراکز کشور هر روز صد بار تکرار می‌کنند.»


 

 

به من گفتند ما به خاطر انتخابات با شما برخورد می‌کنیم

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به این نکته که الآن واقعاً وقت این بحث‌ها نیست و اگر بعضی چیزها را می‌گویم به خاطر این است که می‌خواهم شبهات از ذهن‌ها برطرف شود، افزود: کسانی که توی سیستم‌اند، وابسته به نظام‌اند، بیرون از سیستم نیستند، تصمیم گرفته‌اند، حتی آمدند صریحاً به من گفتند ما به خاطر انتخابات با شما برخورد می‌کنیم، گفتم ما که به انتخابات کاری نداریم. چقدر گفتند دولت دارد برای هر کرسی مجلس 700 میلیون تومان خرج می‌کند، چند هزار نفر را سازماندهی کرده و... در حالی که ما یک دقیقه راجع به انتخابات کار نکردیم. من رفتم به مقام معظم رهبری گفتم: «آقا ما در انتخابات دخالتی نداریم، اگر برای کشور، برای انقلاب، برای نظام کاری ضرورت داشت، شما به من بگویید والا ما توی این قضیه نیستیم.» اصلاً من قبول ندارم این جور چیزها را. گفتند دولت 700 میلیون تومان داده برای هر کرسی! ما اصلاً اعتقاد نداریم که دولت به ماهو دولت وارد انتخابات شود. گرچه قبلاً رئیس‌جمهور و اعضای دولت خارج از دولت و امکانات آن می‌نشستند تشکیلات درست می‌کردند و فعالیت حزبی و سیاسی می‌کردند هیچ منع قانونی هم نداشت، ولی ما اعتقاد نداریم. رسماً به خود من گفتند به خاطر اینهاست که با شما برخورد می­ کنیم.

 

 



به رهبری گفتم ما به خاطر انقلاب سکوت می‌کنیم

 

 

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: یک سال و نیم است که هر چه بوده به دولت گفته­ اند و ما پاسخ ندادیم. باز هم خدمت مقام معظم رهبری گفتم بالاخره یک سال و هفت هشت ماه این هجمه عظیم را یک دولت تحمل کند به خاطر انقلاب و به خاطر ارزش‌ها، به خاطر منافع ملی و وارد دعوا نشود، من سؤال کردم از ایشان. گفتم هر یک از دولت‌های قبلی بودند یک مورد از این اتهام‌ها را تحمل می‌کردند؟ ایشان گفتند نه. گفتم کشور را به هم نمی‌ریختند؟ ایشان فرمودند چرا می‌ریختند. گفتم ما به خاطر انقلاب سکوت می‌کنیم.


 

 

وقتی قرار شد اتهام بزنند متأسفانه حدی را رعایت نکردند

 

 

الآن عزیزی گفتند مذاکرات بی‌اذن رهبری با امریکا! ما مذاکره با امریکا می‌کنیم؟ ! بالاخره وقتی قرار شد اتهام بزنند متأسفانه حدی را رعایت نکردند. می‌گویند شما وقتی می‌خواهی اتهام بزنی یک حدی را بگذار که اگر خواستی یک موقع برگردی بتوانی، اما اینها دیگر حدی نگذاشتند.

 

 


گفتند مادر احمدی نژاد عاقش کرده!

 

 

طرف پشت تریبون سخنرانی کرده و با هزار تا تیتر منتشر کردند که فلانی مادرش عاقش کرده! مادر من بنده خدا سنش بالاست. پایش هم درد می‌کند. حرکت هم برایش سخت است. از موقعی که این را شنیده دائماً اینها را نفرین می‌کند.

(تشویق حضار)



در تریبون‌ها هم اعلام می‌کنند که خانواده فلانی همه علیه او هستند. کل خانواده ما جمع شدند، -کل منهای یک - جمع شدند گفتند یک اطلاعیه بدهیم، گفتم نخیر اصلاً کسی وارد نشود. یکی از کارهای من این است که دائم مادر خودم را آرام کنم و بگویم نگران نباشید و مسئله‌ای نیست، تلفن می‌زنند به یک زن سن بالای تنها و یک حرف‌هایی می‌زنند، بابا دعوای سیاسی‌داری، یک حدی را رعایت کن. در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد.

 

 


مذاکره با امریکا را کار غلطی می‌دانم

 

 

رئیس جمهور در ادامه گفت: ما پاسخ ندادیم و الان هم نمی‌دهیم، معنایش این نیست که این حرف‌ها درست است.  عیبی ندارد، آبروی ماست دیگر. آبروی ما فدای انقلاب و ملت ایران. بدانید که نبرد اصلی ما با نظام سلطه و استکبار است. با صهیونیست‌ها و امریکایی است که امروز توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود. بیشترین هجمه را ما داشتیم و الآن هم داریم. امروز هم من مذاکره با امریکا را کار غلطی می‌دانم. بله یک موقع ما داریم می‌رویم توی یک جنگ رسانه‌ای و یا از موضع قدرت می‌گوییم اگر حرفی دارید بیایید توی سازمان ملل بزنید. هیچ وقت ما اصل گفت‌و‌گو را رد نکردیم، ولی گفتیم گفت‌و‌گو در فضای عادلانه و احترام، گفتند این یعنی چی؟ گفتیم رفتارهایتان را درست کنید، آدم باشید. این عین مواضع امام(ره) است. وزارت خارجه ما بدون اجازه رهبری مذاکره کرده؟! با کی مذاکره کردیم، این حرفها را کی می‌زند؟ برای چه می‌زند؟ من می‌دانم برای چه می‌زنند، برای این‌که یک سال و نیم انواع اتهام‌های فساد را به دولت زدند ولی نتوانستند حتی یک برگ را اثبات کنند حالا آمدند و می‌گویند دولت سازشکار شده و می‌خواهد با امریکا بسازد!

 

 


رابطه‌های فامیلی و ارتباطاتشان را ببینید!

 


این را هم بدانید این که در گوشه و کنار یک عده‌ای وارد و خارج دولت می‌شوند به خدا هیچ ارتباطی به ما ندارد و هیچ برنامه‌ای در کار نیست. بلکه کسانی این‌ها را دارند پشتیبانی می‌کنند که مورد حمایت همین کسانی هستند که دولت را متهم می‌کنند، یک ذره کنکاش کنید پیدا می‌کنید رابطه‌های فامیلی و ارتباطاتشان را ببینید، متوجه می‌شوید. همیشه افرادی آمدند و رفتند. هر جا هم من رسیدم صلاحیت افراد را فارغ از این‌که چپ است، راست است، بالا است، پائین است و... را بررسی کردم و گفتم بروید کنار یا فلانی بیاید.

 

 


ما یک جو عقل سیاسی داریم که نرویم با سوخته‌ها ببندیم

 

 

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: می‌گویند دولت رفته با فلانی ساخته، بابا فلانی سایه ما رو با تیر می‌زنه! (خنده حضار) به خدا می‌زنه! بالاخره انسان باید یک ذره هم اندیشه بکند.

 

بالاخره ما یک جو عقل سیاسی داریم که نرویم با سوخته‌ها ببندیم.

(تشویق حضار)



ولی بدانید خدا شاهد است، والله تا امروز احمدی نژاد و یاران اصلی احمدی نژاد یک جمله سیاسی به معنای این‌که بخواهند کسی را جذب کنند یا یک کار تبلیغاتی بکنند نداشته‌اند. ما قبول نداریم این کارها را و دون شأن انسان می‌دانیم.

 

 

 

باید در قضاوت معیار داشته باشیم

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی سخنان در خصوص ناراحتی علما از دولت اظهار داشت: ما 10 روز قبل جلسه داشتیم با تعداد کثیری از علمای تهران. آیا ناراحت بودند از دولت؟! بله ممکن است یک عده‌ای هم از کارهای دولت ناراحت باشند، خب این طبیعی است. اما ما باید در قضاوت معیار داشته باشیم، اگر یک کار غلط است و همه عالم تأییدش می‌کنند، ما باید بگوییم غلط است و اگر درست است ولی همه عالم می‌گویند غلط است، ما باید بگوییم درست است.

 



یکی از اشتباهات ما این بود که تصور می‌کردیم همه اجزای نظام، مأموریت شان را درست انجام می‌دهند

 

 

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: بله دولت ضعف در اطلاع‌رسانی دارد و یکی از اشتباهات دولت این بود که تصور می‌کرد همه اجزای نظام، همه با هم مأموریت شان را درست انجام می‌دهند. گفتیم ما دولت هستیم و باید کار خودمان را انجام بدهیم و دستگاه اطلاع‌رسانی نظام هم باید کارش را بکند. اینجا بود که فاصله افتاد. ما اعتقاد نداشتیم که مثل دیگران برویم روزنامه درست کنیم، شبکه درست کنیم  حزب درست کنیم و فلان. فکر می‌کردیم این ما را از مسیر اصلی انقلاب دور می‌کند و این هم تبعاتی دارد  تبعاتش هم این است که حرفمان به مردم نمی‌رسد.



من (در دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران) گزارش دادم که در تمام بخش‌های کشور حداقل 2، 3، 5 برابر کل دوره‌های قبل از این کار شده. اینها روی زمین است. چیزی نیست که من بخواهم ادعا کنم، همه اش قابل نشان دادن است. وقتی می‌گوییم سیمان شده هشتاد میلیون تن این قابل رؤیت است. مسائل کیفی نیست بلکه کمی است. البته کیفی هایش هم همین طور است.

 

 

 

هر آدم خوبی که از دولت رفته بهترش آمده

 

 

رئیس‌جمهور در خصوص برخی انتقادات درباره خروج افراد از دولت گفت: هر آدم خوبی که از دولت رفته بدانید که بهترش آمده. دولتی که برنامه دارد، جابه‌جایی هم دارد. دولتی که برنامه ندارد، جابه‌جایی ندارد؛ بدانید تا لحظه آخر، تا ثانیه آخری که در دولت هستیم، با همان احساس مسئولیت روز اول کار می‌کنیم. به خدا هر لحظه من همکاری را ببینم که  دیگر با برنامه‌ها نمی‌کشد، می‌گویم مخلصتم، نوکرتم جایت را بده به نفر بعدی.

 

 


به من می‌گویند چرا از بعضی از همکارانت دفاع می‌کنی؟ در حالی که باید بگویند چرا دفاع نمی‌کنی؟

 

 

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: در مسائل جزئی نگر نشویم. به من می‌گویند چرا از بعضی از همکارانت دفاع می‌کنی؟ من تعجب می‌کنم در حالی که باید به من بگویند چرا دفاع نمی‌کنی؟ چرا قوی دفاع نمی‌کنی؟ کسی که مظلوم شد نباید از او دفاع کرد؟ چرا نباید دفاع کرد؟ شما خودتان را جای آن شخص بگذارید، که افرادی بدون هیچ سند و مدرکی و فقط بر اساس یک تصمیم سیاسی هزاران اتهام به شما بزنند. انتظار ندارید که من اگر مطلع بشوم، از شما دفاع کنم؟ سوگند خوردیم. من یک بار از مقام معظم رهبری پرسیدم این سوگند ریاست جمهوری شرعی است؟ گفتند بله شرعی است. گفتم به لوازمش هم باید پایبند باشیم؟ فرمودند بله باید پایبند باشید.

 

 

 

بعضی از کارهایی که در دانشگاه انجام می‌شود را قبول ندارم؛ تحت فشار جاهای دیگر انجام می‌شود!

 

 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در جلسه‌ای دانشجویی که فکر کنم دو سال پیش در ساختمان بهشتی بود، یک عزیزی به من گفت چرا نمی‌گویی اطرافیانت دهانشان را ببندند؟ تعجب می‌کنم. فضای دانشجویی کشور باید دفاع از آزادی باشد. من همینجا هم بگویم. بعضی از این کارهایی که الآن در دانشگاه انجام می‌شود را من قبول ندارم و تحت فشار جاهای دیگر انجام می‌شود! من به وزیر هم گفته ام که قبول ندارم ولی خب در هزار جبهه الآن مشغولیم و ای کاش  من خودم می‌رسیدم که بیایم و این مسائل را در دست بگیرم.

 

بزرگترین نیروی پیش برنده کشور عبارت است از نیروی نخبه که تمرکزش در دانشگاهها ودر دانشجویان است. اگر به  دانشجویان هم اطمینان نکنیم و میدان ندهیم به چه کسی باید میدان بدهیم؟  ولی خب خیلی جاها هستند که یقه وزیر را می‌گیرند و می‌گویند باید این کار را انجام بدهی. خب ما تعدادی از آنها را متوجه می‌شویم و برخورد می‌کنیم. بالاخره این مسائل هم هست.

 



شخص دیگری در سال 88 جرمی مرتکب شده و خودش در رفته و یکی دیگر را متهم کرده

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به ماجرای انتصاب رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: «دولت تعهد داشته به پاکی و الآن هم پاک است. پاک پاک. نه اینکه حالا این طرف و آن طرف تخلفی صورت نمی‌گیرد. اما نباید آدرس غلط بدهند یک شخص دیگری در سال هشتاد و هشت جرمی مرتکب شده و خودش در رفته و یکی دیگر را جای خودش گذاشته و متهم کرده بعد می‌گویند آقا به این نزدیک هم نشوید. خب چرا نشویم؟! من که اطلاع دارم این آدم پاک پاک است و هیچ نقش و مسئولیتی نداشته است.

 

 


مهم این است که مدیریت تغییرات دست کیست

 

 

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر این که در حوادث منطقه دانشجویان باید چند گام جلوتر را ببینند، گفت: «تحلیل حوادث واقع شده که کار سختی نیست. خیلی‌ها هنر تحلیلشان در اتفاقات گذشته خوب است اما اگر بپرسی خب بعد چی؟ چیزی ندارند. ببینید عزیزان من. اینکه ملت‌ها و ملت‌های مسلمان الان دنبال عدالت و پاکی و آزادی و عزت هستند در آن شکی نیست و این منحصر به ملت‌های مسلمان هم نیست و همه این را می‌دانستیم، تمام آن کسانی که رصد می‌کردند مسائل منطقه و دنیا را می‌دانستند که  جنبش‌ها، خیزش‌ها و حرکت‌هایی در آستانه وقوع است. مهم هم این نیست که مردم می‌خواهند انقلاب کنند یا تغییرات ایجاد کنند. مهم این است که مدیریت تغییرات دست کیست. در همین انقلاب خودمان اگر مدیریت الهی امام نبود، انقلاب ملت ایران به دست مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها له می‌شد. امام بود که کشاند و رساند به هدف.

 



باید بین اصل تحولات و مدیریت تحولات تفکیک کرد

 

 

رئیس‌جمهور با تأکید بر این که باید بین اصل تحولات و مدیریت تحولات تفکیک قائل شد، گفت: اگر نتوانیم بین اصل تحولات و خواسته‌های واقعی مردم و مدیریت تحولات تفکیک کنیم، دچار تناقض می‌شویم و نمی‌توانیم پاسخگو باشیم. به ما می‌گویند چرا در فلان کشور صددرصد تأیید کردید در فلان کشور تأیید نکردید؟ نمی‌توانیم جواب بدهیم. ولی اگر بتوانیم اصل تحولات را از مدیریت آن تفکیک کنیم اولاً می‌توانیم خواسته‌ها را مدیریت کنیم، ثانیاً دچار تناقض در مواضع نمی‌شویم.

 



مگر بیداری انسانی چیزی جز بیداری اسلامی است؟

 

 

دکتر احمدی‌نژاد گفت: اما بیداری انسانی. می‌گویند چرا گفتید بیداری انسانی؟! خب مگر بیداری انسانی چیزی جز بیداری اسلامی است؟ چرا ما گفتیم انسانی؟ این یعنی ضد اسلام؟! روشن است. بگذارید شش ماه دیگر بگذرد خواهید دید که موضع ما درست بوده است. البته از موضع رئیس‌جمهور. موضع رئیس‌جمهور که یک مسئولیت سیاسی در جهان دارد، دیگران هم می‌توانند حرف بزنند و مشکلی هم در دنیا ایجاد نمی‌شود.



اولاً اسلام یکی بیشتر نیست. خدا که یک دین بیشتر نفرستاده. این اختلافات برای دین نیست برای پیامبران هم نیست برای مدعیان است. الآن اگر پیامبر خاتم حضرت محمد و حضرت عیسی باشند با هم دعوا می‌کنند؟ وقتی اختلاف در ادیان نیست چرا پیروان باید دعوا داشته باشند؟ معلوم است که حلقه‌های واسط دعوا ایجاد می‌کنند نه خود دین. آیا دین اسلام غیر از برای انسان‌هاست؟ اسلام غیر از بالا بردن انسان و تعالی انسان است؟ اسلام مکتب انسان‌ساز است و آمده برای بالا بردن انسان. ما بحث مدیریت جهانی را مطرح کردیم و به موازاتش باید بیداری انسانی و عدالت اجتماعی را مطرح کنیم. اینها همه در یک راستاست.

 

 


روز قدس باید در این کشورهایی که انقلاب کردند پرشورتر باشد

 

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: من روز اول گفتم امریکایی‌ها دنبال نجات رژیم صهیونیستی هستند. در این حوادث منطقه و الآن می‌بینیم که آشکار شده است، تمام گسل‌های قدیمی را فعال کردند و تمام کینه‌های فردی و اجتماعی و طایفه‌ای را در منطقه فعال کردند. الآن در این کشور‌های عربی از جمله سوریه و لیبی، درست است که امریکایی‌ها اسلحه می‌دهند ولی خود آنها هم خوشحال هستند. برای چی اینکار را می‌کنند برای اینکه اینها قبلاً دعوای شخصی داشتند، غربی‌ها این را شناختند و این را فعال کردند و پول نفت خلیج فارس می‌رود برای آدم کشی در سوریه؛ دارد صرف نجات رژیم صهیونیستی می‌شود. ما در یک جهتی حرکت کردیم که این گسل‌ها فعال نشود.



کاری کردند که ترکیه به جان ایران بیفتد. ترکیه به جان سوریه بیفتد، سوریه به جان عراق و عراق به جان عربستان و عربستان به جان قطر و... نه اینکه این نظام‌های دیکتاتوری را ما قبول داریم، بلکه بالاترین فریادها را ضد دیکتاتوری در مجامع عمومی من زدم، خیلی‌ها معتقدند این تحولات ناشی از حرکات دولت نهم و دهم است. ولی به نظرم با این تحولات می‌بایست خیلی هوشمندانه برخورد کرد. چون علیه خودمان می‌شود. به نظرم تا اینجا غربی‌ها از ما جلو هستند. موضوع رژیم صهیونیستی را از دستور کار ملت‌ها خارج کردند. این خیلی بد است چون می‌بایست فلش تمام این تحولات به سمت رژیم صهیونیستی و نظام سلطه باشد. الآن شما چند تا از این حرکت‌ها می‌بینید؟ ما دیروز در جمع سفرا مطالبه کردیم، گفتیم که در این کشور‌هایی که می‌گویند انقلاب شده باید روز قدس آنها پر شورتر برگزار شود. معیار معرفی کردیم، ما گفتیم معیار مردمی بودن و پاک بودن، این است که ببینیم چقدر ضد استکبار و ضد صهیونیستی است و اگر اینطور نبود، نمی‌تواند مردمی باشد.



نباید ما اجازه بدهیم جنگ شیعه و سنی در منطقه راه بیفتد. به ضرر ماست. باید مراقب باشیم، ما نباید ارگان تبلیغاتی تحولات منطقه باشیم، ما باید برویم در موضع هدایت و مدیریت تحولات منطقه قرار بگیریم. این‌ها را می‌گوییم بعد می‌گویند ما منحرف شده‌ایم. ما می‌گوییم مسائل را عمیق تر ببینیم والا می‌شود ضد ما. همین الآن یکی از دوستان گفتند اگر در مسائل سوریه اتفاقی بیفتد، ما تحت فشار قرار می‌گیریم و کسی یک سال قبل این را بفهمد و بگوید، باید بگوییم منحرف شده است؟! بعضی‌ها نه این که در داخل هر حرفی زدند و بعد ماله کشیدند، خیال می‌کنند سیاست خارجی هم همین‌طور است.

 



امروز در کشور فصل همدلی است

 

 

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: از این حرف‌ها بسیار است. این‌ها را بگذاریم کنار. چه کار باید بکنیم؟ بعضی موارد را بعضی دوستان گفتند؛ در زمینه‌های علمی، انجمن‌های علمی، کارهای زیربنایی، برنامه‌های اقتصادی، اینها را باید دنبال کنیم. اما امروز در کشور فصل همدلی است، ما دیدیم تمام این فشار دشمن را می‌اندازند گردن دولت، یک آقایی که در همان جلسه‌ای که گفتم من شرکت کردم و حرف درست کردند در یک جلسه‌ای شروع می‌کند به فحش دادن به دولت، که دولت عمداً بازار را به هم زده و اقتصاد را برای فلان هدف بهم زده، خب به گوش من رسید.



مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه به مشهد رفته بودند ما هم به ملاقات ایشان رفتیم. ایشان به من گفتند مسائل تحریم را یک طوری برای مردم بگو. من به ایشان گفتم من نمی‌توانم بگویم، اگر من بگویم انعکاس آن بین‌المللی می‌شود و دشمن سوءاستفاده می‌کند و امیدوار می‌شود. گفتند خب یک طراحی بکن گفتیم بسیار خوب ما یک تدبیری می‌کنیم. تدبیر کردیم مدیران اقتصادی دولت رفتند در مراکز اصلی کشور توضیح دادند. نخستین جا همان جایی بود که این آقا به دولت فحش داده بود آن آقا در آن جلسه نیامد اما همان روز دوباره یک مصاحبه کرد که هرکس مشکلات امروز را به تحریم‌ها ربط بدهد خائن است.



گذشت تا جلسه هفته قبل (دیدار رهبری با کارگزاران نظام) باز من ملاقات داشتم با مقام معظم رهبری گفتم بگذارید ما اطلاعاتی در این جلسه بدهیم گفتند ندهید، مشکل پیدا می‌شود بالاخره از موضع رئیس‌جمهور نباید این حرف‌ها زده بشود و من نگفتم و سربسته رد شدم. یک جنگ تمام عیار است آنهایی که اقتصاد می‌خوانند می‌دانند وقتی بانک مرکزی از دور خارج شود یعنی چه در تجارت خارجی.



آنهایی که فحش می‌دهند می‌دانند فضا چگونه است البته نه بدنه شان بلکه رؤسای جریانات سیاسی، فکر کردند فرصتی پیدا کردند و آمدند دولت را بزنند.

 

 


بعد از سفر لبنان و بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها من مطمئن بودم که داخل و خارج برای زدن دولت متحد می‌شوند

 

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت کجا کوتاه آمده است؟ نمی‌گویم ضعف نیست ضعف هم وجود دارد ولی ما داریم تلاش می‌کنیم ولی خیلی حلقه‌ها به هم پیوند شده است در داخل و خارج، بعد از سفر لبنان بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها من مطمئن بودم که داخل و خارج برای زدن دولت متحد می‌شوند. این حرف‌هایی که من می‌زنم مستند است



گفتند اقتصاد زیگزاگی در حالی که ما تنها دولتی هستیم که زیگزاگی عمل نکردیم از اول گفتیم این 10 تا برنامه، الآن هم داریم همان‌ها را دنبال می‌کنیم این‌ها قابل اثبات است. ممکن است برنامه ما ضعیف بوده، جامع نبوده و یا در اولویت نبوده است ولی همان‌هایی که در روز اول گفتیم همان‌ها را داریم انجام می‌دهیم.

 



خدا بخواهد تمام تحولات دنیا در یک چشم به هم زدنی به سامان می‌رسد

 

 

اما الآن باید چه کار کنیم؟ اولاً ماه مبارک رمضان است به‌عنوان یک برادر کوچک بالاخره من 56 سالم دارد تمام می‌شود از روزی که خودم را شناختم در فضای انقلاب بودم الآن هم به فضل الهی هستم اگر نفس باشد با همان قدرتی که شما هستید ما پشت سر شما انقلابی هستیم (تکبیر)



اما ماه رمضان است ماه جامعی است، همه وجود انسانی انسان را ماه رمضان پر می‌کند به همه ابعاد وجودی انسان پاسخگو است در این ماه ما باید رابطه مان را با خدا درست کنیم این یک کلید است، این رابطه اگر دچار آسیب بشود بقیه آن دیگر ارزشی ندارد. رابطه مان را با خودمان درست کنیم تمام این حوادث لهوا و لعبا است همه‌اش آزمایش است هیچ یک از این‌ها اصالت ندارند خدا بخواهد تمام تحولات دنیا در یک چشم به هم زدنی به سامان می‌رسد به خدا هیچ کاری ندارد این‌ها همه‌اش بهانه است برای بالا کشیدن من و شما که بالا برویم اگر کسی بین خودش و خدا یک مسیر کمالی و صعودی معنوی را طی نمی‌کند محال است که بتواند در جامعه نقش سازنده ایفا کند، این راه بسته است. یکی از مشکلات ما الآن این است: بعضی آقایان جا ماندند و جلو نیستند و می‌خواهند به ضرب و زور این‌ها را درست کنند و می‌خواهند کسانی را که جلو بودند را متوقف کنند. باید خودمان حرکت کنیم حالا هر اتفاقی بیرون بیفتد نخستین انعکاسش باید بر معنویت من وشما باشد، سر و صداها و سرگرمی‌ها می‌آیند



ماه رمضان است، باید توجهات خیلی عمیق باشد. جامعه دانشجویی و فضای دانشگاهی باید عمیق‌ترین تحلیل‌ها را از فضا داشته باشد.



نباید اجازه بدهیم چند نفر آدم پشت صحنه بنشینند و اندیشه ما را برنامه‌ریزی کنند

 

 

رئیس‌جمهور تأکید کرد: به من می‌گویند تو چرا سایت و روزنامه نمی‌خوانی؟ گفتم خیلی روشن است من نباید اجازه بدهم چند نفر آدم پشت صحنه بنشینند وقت من و اندیشه من را برنامه‌ریزی کنند، آن‌ها به من بگویند امروز اولویت چیست و راجع به چه چیزی فکر بکن این بد است، از صدها مرکز ما باید اطلاعات را بگیریم بعد ببینیم اولویت چیست.



شاید امروز فضای دانشگاه فضای پرنشاطی نباشد شما باید پرنشاطش کنید. بله سختی دارد، ممکن است همین مدیر دانشگاهی که در همین دولت آمده شما را تعلیق بکند. شما باید بایستید اگر نایستید که درست نمی‌شود بله من هم باید با آن مدیر برخورد کنم.

 


به خدا حکومت برای حکومت، برای ما نیست

 

 

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: ارزش‌های الهی و انقلاب یک امانتی است که به این سادگی به دست نیامده است. آرمان‌های الهی یک چیز بین این حزب و آن گروه، این دسته و آن جناح نیست. خدا نیامرزد آن کسانی را که بازی جناح بازی را در این مملکت باب کردند و همه ارزش‌ها را کردند دست دوم، تقوا را کردند دست دوم، اخلاق را کردند دست دوم، همه‌اش شده قدرت، این مال ما نیست. بابا به خدا حکومت برای حکومت برای ما نیست که من به پستی برسم و از همین پست برای حفظ آن استفاده کنم. این برای ما نیست. انقلاب برای عدالت و آرمان‌هاست، حکومت برای آرمان‌هاست، پست برای آرمان‌هاست، مسئولیت برای آرمان‌هاست. در دوره جوانی باید این را تمرین کنیم. در جوانی باید اینها در اعماق دل ما نهادینه بشود والا بعداً کار سخت می‌شود.

 

 

 

اخلال در بازار کالا

 

 

این امواجی که درست کردند در بعضی کالاها اینها مدیریت می‌شود گرچه به سختی. پارسال پدر دولت را درآوردند که چرا واردات می‌شود؟ قفل کردند هر چه گفتیم بابا این واردات دان مرغ است، باید بیاید، این علوفه است، باید بیاید گفتند شما خائنید! 6 ماه عقب انداختند. این ها می‌گذرد.

 

 

من نگران مسائل بزرگترم

 

 

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: من نگران مسائل بزرگترم. باید مراقب باشیم اصل ما، اصل موجودیت ما، اصل آرمان‌های ما زیر سؤال نرود، باید مراقب باشیم که چشم باز نکنیم ببینیم تمام مردم منطقه مقابل ما هستند، دشمن ببردشان. باید مراقب باشیم. مراقب خودمان باشیم.

 


بنده هم در آرزوی یاران هشتاد و چهاری هستم

 

 

دکتر احمدی‌نژاد در آخرین بخش از سخنان خود گفت: ماه رمضان است، دعا کنید خیلی کارها با دعا درست می‌شود. ماه سرنوشت است. از خدا بخواهیم بهترین سرنوشت را برای کل بشریت رقم بزند، برای کشور، برای انقلاب، برای آرمان‌هایمان، برای رهبری، برای خادمان دعا کنید. به قول دوستی بالاخره دیکته نانوشته غلط ندارد. به شما بگویم تا الآن ما را برای کاری که نکردیم مورد سؤال قرار ندادند همه‌اش برای کارهای انجام شده بوده است. اشتباه داریم، مشکل داریم، از خدا بخواهید که اینها را خودش با لطف خودش جبران کند و بپوشاند.



و جمله آخر اینکه همین طور که برخی دوستان گفتند ما در آرزوی احمدی‌نژاد 84 هستیم بنده هم در آرزوی یاران هشتاد و چهاری هستم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد